Krumtappen 4, 1. sal,
Postboks 442, 2500 Valby
Telefon 39 16 78 00
E-mail: fg@fg.dk
CVR-nr. 64015028
Telefontid: Man-fre: 9-14
Anvend kontaktformularen nedenfor, når du vil sende fortrolige oplysninger til FG.
Når du benytter kontaktformularen, bliver dine oplysninger overført til FG i krypteret form.
Krumtappen 4, 1. sal,
Postboks 442, 2500 Valby
Telefon 39 16 78 00
E-mail: fg@fg.dk
CVR-nr. 64015028
Telefontid: Man-fre: 9-14
Hvis du oplyser din email, vil kvitteringer og meddelelser fra FG automatisk blive sendt til dig.
Hvis du oplyser dit tlf.nr., vil vi hurtigt kunne komme i kontakt med dig.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på mail eller på telefon 39 16 78 00.
Fra
Til
Begrænset dækning, da FG ikke har modtaget helbredserklæring
Forsikring accepteret
Forsikring afslag
Forsikring afventer helbredsskema
Forsikring begrænset dækning
Forsikring udmeldt
Forsikring udmeldt, oprettet anden ungr.
Forsikring under behandling
Helbredsskema modtaget, mangler tilmelding
Oplysning om præmie
Skal rykkes for helbredsskema
Udfyld oplysninger
FG har tæt kontakt med kunderne. Det gælder både vores aftalepartnere i virksomheder, pensionskasser, fagforbund, organisationer, myndigheder, pengeinstitutter og pensionsselskaber, og den kontakt og dialog med de forsikrede, som omkring 12.000 anmeldelser om udbetaling og præmiefri dækning hvert år giver. Hertil kommer ca. 8.000 helbredserklæringer, som skal vurderes i forbindelse med optagelse i en gruppelivsaftale.
FG's højeste prioritet over for de forsikrede er god service samt hurtig og effektiv sagsbehandling. Forsikringssummen udbetales, når vi har den nødvendige dokumentation. Den store kontaktflade giver os en god fornemmelse af, hvordan vi opleves.
FG gennemførte senest en kundetilfredshedsundersøgelse i november 2020 kort efter lanceringen af en ny og forbedret udgave af kundernes digitale brugerflade, FGnet. Undersøgelsen viser, at 89% af vores kunder overordnet er tilfredse eller meget tilfredse med FG. Derudover er 91% af kunderne enige eller helt enige i et udsagn om overordnet tilfredshed med FGnet. Blandt andre resultater kan nævnes, at 93% er enige eller meget enige i et udsagn om tryghed ved FGs håndtering af persondata, og at 79% er enige eller meget enige i et udsagn om, at FG tilbyder service af høj kvalitet. Kundetilfredshedsundersøgelsen var mere omfattende end tidligere undersøgelser, og mange kunder kom med individuelle kommentarer. Undersøgelsen giver derfor et godt fundament for, at vi kan arbejde videre med at forbedre service og effektivitet mv.
Trods den store sagsmængde og de mange forsikrede, er FG sjældent part i retssager. I 2023 var FG involveret i 1 retssag.
Ankenævnet for Forsikring behandlede i 2023 3 klager over FG, heraf ingen tabte. Herudover klagede 7 forsikrede til FG's direktion, som er klageansvarlig. Ingen af klagerne resulterede i en ændring af vores afgørelse.